ME+YOU & OBETITLAD BILD



















För ett par år sedan bad min tjejkompis kille (Anders Hoffsten, som jag nu är ganska god vän med) mig att göra ett omslag till en ep som hans elektroniska band Me+You spelat in, vilket jag självklart tackade ja till. Eftersom jag gärna ser mina bilder som en del av en produkt, eller som del av en inbillad produkt, passade det mig utmärkt, och jag började leta efter bilder att montera ihop och kalkera av. Jag hittade ett par bilder av en mörkhyad man som poserade halvnaken med en halvnaken vit pojke och av någon anledning tyckte jag att bilderna var en aning opassande, så jag valde att använda dem som grund.
Resultatet blev att jag fick den halvnakna pojken att krama sig själv istället.




Lite senare hittade jag en bild från en 60tals-nudisttidning där två unga män poserade lite liknande, så jag kalkerade av dem och bytte ut deras ansikten mot ansiktet av en ung pojke som skrek, vilket blev till bilden här under. På så vis kan man säga att den är en fortsättning av omslaget jag gjorde för ett par år sedan.
Jag bifogar även bilden från tidningen jag nämnde ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar