SOLFLÄCK

In English:
The sun is great and wonderful, I guess we can all agree on that. But isn't it also a bit scary? When you think about it it's actually just a big burning ball of gas that's so hot and shines so bright that even 150 million kilometers away it can still burn your skin, cause you to go blind and even transform your DNA to such a degree that the cells that are exposed to it start forming tumors.
The desert and the ocean are the landscapes I associate most to the sun - these vast, enormous places where we humans are more or less constantly at it's mercy - and when I made this picture I decided it would be a very sunny and bright piece. While making it I for some reason thought a lot about the book "Pontypool Changes Everything" (http://www.amazon.com/Pontypool-Changes-Everything-Tony-Burgess/dp/1550223569) by Tony Burgess, but I can se no link between the two, though I'd really would have loved it if there was.

På Svenska:
Solen är fantastisk och underbar. Men är den inte också lite otäck? Den är ju ändå ett gigantiskt brinnande gasklot som är så hett och lyser så starkt att den till och med 150 miljoner km bort kan orsaka brännskador och hudcancer. Öknen och (konstigt nog) havet är de landskap som jag associerar med solen - de landskap där man mer eller mindre konstant är utsatt för den i alla fall - och jag bestämde mig för att göra en riktigt solig ökenbild. Jag hade dock lite problem med att få solen att se intressant ut, tills jag hittade en mikroskopisk genomskärning av vävnad från en människotestikel som uppenbarligen passade utmärkt.
Av någon anledning tänkte jag på boken "Pontypool Changes Everything" (http://www.amazon.com/Pontypool-Changes-Everything-Tony-Burgess/dp/1550223569) av Tony Burgess när jag gjorde bilden, men jag ser ingen direkt koppling mellan de två, även om jag önskar att en sådan fanns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar