TEMA FRAMTID PÅ GALLERI VARIANT 23
















Den här bilden började jag på för kanske ett år sedan, men tappade inspirationen. Sedan, den här veckan, blev det klart att jag skulle delta i en utställning på Galleri Variant 23 och fick äntligen tummen ur. Vad bilden betyder - om något - har jag ingen aning om, men den är ganska dekorativ i alla fall.
















Även denna bild blev färdigställd på grund utav att jag ska delta i utställningen. Jag hade stora planer på att försöka göra något som passade just temat "Framtid", men insåg att jag inte ens vet hur ordet "Framtid" bör tolkas. Det första jag tänkte på var självklart gamla löjliga sci-fi-omslag (med en massa erotiska undertoner som ska locka publik), subkulturer och robotar, så jag började i den riktningen, men mina bilder lever sitt eget liv och istället blev det ännu en färgglad och trippad bild som inte betyder särskilt mycket alls (robotgrejen kom f.ö. inte med över huvud taget). Jag är därför inte helt säker på om jag kommer ha med bilden på utsällningen eller inte.
En rolig detalj som kan vara värd att notera är i alla fall att jag lagt in Justin Biebers ansikte på en av karaktärerna i bakgrunden (han som sätter på killen/tjejen vars ansikte man inte ser).




















Den här bilden är den jag är mest nöjd med av dom jag publicerar i det här inlägget. Mest för att det faktiskt ligger en tanke bakom den. Vad den tanken faktiskt är spelar dock ingen roll, bara jag själv är medveten om att den finns där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar